Vragen / antwoorden

MIJN ACCOUNT

Hoe kan ik me inschrijven of uitschrijven voor de nieuwsbrief van Maison Cent Vingt-Trois?

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de nieuwe collecties en laatste trends van Maison Cent Vingt-Trois? Vul dan uw e-mailadres in het voorziene veld in en klik onderaan de startpagina op de knop 'Inschrijven voor de nieuwsbrief'.
Als u de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, kunt u ons hiervan op de hoogte brengen via de rubriek 'Contacteer ons'. Onze klantendienst zal uw vraag zo snel mogelijk behandelen.
Bij ontvangst van uw nieuwsbrief kunt u zich ook automatisch uitschrijven via de link 'Uitschrijven' die zich onderaan uw nieuwsbrief bevindt.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u rechts bovenaan uw scherm op 'Mijn account' en vervolgens op 'Wachtwoord vergeten?'. Voer uw e-mailadres in zodat u via e-mail meteen een link ontvangt om uw nieuwe wachtwoord te kiezen.

Hoe maak ik mijn account aan?

U kunt uw account als volgt aanmaken:

  • ga naar het menu 'Mijn account', rechts bovenaan uw scherm;
  • klik vervolgens op 'Nieuwe klant? Maak uw account aan';
  • geef vervolgens uw burgerlijke staat, e-mailadres en persoonlijke gegevens in en kies een wachtwoord;
  • u ontvangt een e-mailbevestiging waarin uw wachtwoord opnieuw vermeld wordt.

Houd uw wachtwoord goed bij omdat u het nodig hebt om u de volgende keer aan te melden.

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door u aan te melden op uw account. In de rubriek 'Mijn persoonlijke gegevens' geeft u de nieuwe gegevens in en klikt u vervolgens op 'Updaten'.
U kunt uw lever- en facturatieadres meteen wijzigen in de rubriek 'Mijn adresboek'.

MIJN BESTELLING

Hoe kan ik mijn voordeelcode gebruiken?

U kunt uw voordeelcode invullen in het veld 'VOORDEELCODE' wanneer u uw winkelmandje afrekent.
U kunt de voordeelcode voor uw aanbieding terugvinden in de wettelijke vermeldingen op de achterzijden van de postkaart die u via de post gekregen hebt of onderaan de e-mail die u ontvangen hebt.
U kunt maximaal drie voordeelcodes per bestelling invoeren.

 

Controleer de volgende stappen indien uw kortingscode niet geactiveerd wordt:

 

  • de geldigheidsduur van uw aanbieding mag niet verlopen zijn;
  • u mag niet meer dan drie codes voor een winkelmandje gebruiken.
  • de combinatievoorwaarden van uw aanbiedingen in de wettelijke vermeldingen indien u meerdere codes voor uw winkelmandje gebruikt.
  • de aanbiedingen gebruikt mogen worden voor de producten die u wilt kopen (bv. uitgezonderd artikelen met rode bollen tijdens speciale aanbiedingen, uitgezonderd soldenartikelen, ...).

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Geregistreerde bestellingen kunnen niet meer gewijzigd worden (een bestelling is geregistreerd als u een bestelbevestiging ontvangen hebt). U kunt contact opnemen met de e-commerceklantendienst op +33 (0) 809 109 123 van maandag tot zaterdag, van 09.00 tot 18.00 uur, op de dag van uw bestelling om uw bestelling te laten annuleren.
Elke bestelling die op zaterdag geplaatst wordt, zal niet meer geannuleerd kunnen worden.
Na deze termijn willen we u vragen om onze omruilings- en terugbetalingsvoorwaarden te raadplegen.

Hoe plaats ik mijn eerste bestelling?

U hebt al een account op onze e-shop:

  1. Stap 1: Nadat u de maat van uw product geselecteerd hebt, voegt u het toe aan uw winkelmandje. Als u meerdere artikelen wilt kopen, herhaalt u deze stap zo vaak als nodig is.
  2. Stap 2: Zodra u al uw artikelen geselecteerd hebt, gaat u naar uw winkelmandje en kijkt u de inhoud na.
  3. Stap 3: Als u een voordeelcode hebt, kunt u deze invullen in het veld 'Voordeelcode'.
  4. Stap 4: Reken uw winkelmandje af.
  5. Stap 5: Meld u aan met uw e-mailadres en uw wachtwoord.
  6. Stap 6: Kies uw leveringsmethode.
  7. Stap 7: Kies uw betaalmethode en rond uw betaling af.

U hebt nog geen account op onze e-shop:

  1. Stap 1: Nadat u de maat van uw product geselecteerd hebt, voegt u het toe aan uw winkelmandje. Als u meerdere artikelen wilt kopen, herhaalt u deze stap zo vaak als nodig is.
  2. Stap 2: Zodra u al uw artikelen geselecteerd hebt, gaat u naar uw winkelmandje en kijkt u de inhoud na.
  3. Stap 3: Als u een voordeelcode hebt, kunt u deze invullen in het veld 'Voordeelcode'.
  4. Stap 4: Reken uw winkelmandje af.
  5. Stap 5: Maak uw account aan. Als u een Maison Cent Vingt-Trois-klantenkaart hebt, vergeet dan zeker niet om het nummer van uw klantenkaart in te geven om van onze voordelen te genieten en punten te sparen met uw online aankopen.
  6. Stap 6: Kies uw leveringsmethode.
  7. Stap 7: Kies uw betaalmethode en rond uw betaling af.

Hoe krijg ik een factuur van mijn bestelling?

U kunt onze klantendienst contacteren via e-mail: caroline.devos@1-2-3.be. Vermeld steeds het nummer van uw bestelling en uw voor- en achternaam.
We zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Is mijn bestelling goed aangekomen?

Na de betaling van uw bestelling ontvangt u een e-mail met de bevestiging van uw bestelling.
Indien u deze e-mail niet ontvangt, kunt u de klantendienst contacteren. Dat kan telefonisch op het nummer 02 219 69 28 Van 09.00 tot 16.00 u. van maandag tot vrijdag of via e-mail op het volgende adres: caroline.devos@1-2-3.be.

MIJN ONLINE BETALINGEN

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Elke bestelling op de website www.1-2-3.com kunt u online betalen via de betaalmethode van uw keuze: Visa, Mastercard, American Express, Bancontact en Sofort, Paypal, ApplePay. Maison Cent Vingt-Trois behoudt zich het recht voor om bepaalde betaalmethodes te weigeren na een solvabiliteitscontrole.

Kan ik mijn cadeaukaart gebruiken om mijn aankopen te betalen?

De Maison Cent Vingt-Trois-cadeaukaart kan niet gebruikt worden op www.Maison Cent Vingt-Trois.com.

U kunt de cadeaukaart enkel in de winkel gebruiken.
De Belgische cadeaukaart. De kaart is niet naamsgebonden en blijft 12 maanden na aankoop geldig. U kunt een bedrag tussen € 15 en € 500 op de cadeaukaart laten zetten. De cadeaukaart kan in één keer of verschillende keren gebruikt worden, naargelang het resterende bedrag op de kaart. Er kunnen meerdere kaarten voor een en dezelfde aankoop gebruikt worden voor een maximumbedrag van € 500.

Het resterende bedrag kan geraadpleegd worden in de winkels van Maison Cent Vingt-Trois. Het resterende bedrag op de Kaart kan niet omgeruild worden in geld en geeft geen recht op het innen van interesten. Elke beschadigde Maison Cent Vingt-Trois-cadeaukaart zal geweigerd worden.
In geval van verlies, diefstal of vernieling zal de Kaart niet vervangen kunnen worden en zal tegen elk gebruik ervan verzet aangetekend kunnen worden. Indien de geldigheidsduur van de Kaart overschreden wordt, kan de kaart niet terugbetaald of vervangen worden. Maison Cent Vingt-Trois. SAS RCS Nanterre B 444 600 464 –57/59 rue Henri Barbusse 92614 Clichy Cedex.

Wanneer wordt mijn account gedebiteerd?

Uw account wordt gedebiteerd zodra uw bestelling uit ons magazijn verzonden is.
U kunt de verzending van uw bestelling meteen opvolgen via de website, in de rubriek 'Mijn account / Mijn bestellingen'.

Zijn mijn online betalingen beveiligd?

Maison Cent Vingt-Trois werkt samen met de bankdiensten BNP en ADYEN die een beveiligde betaaldienst aanbieden volgens de SSL-veiligheidsnorm.
Vertrouwelijke gegevens (kaartnummer, vervaldatum) worden meteen gecodeerd verzonden naar de ADYEN-server die rechtstreeks verbonden is met de servers van de banken van elk betrokken land.

MIJN LEVERING

Welke leveringsmethoden zijn er en wat zijn de kosten ervan?

U kunt uw bestelling gratis laten leveren in uw Maison Cent Vingt-Trois-winkel
U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling thuis te laten leveren via Bpost International. De levering wordt gefactureerd aan € 8 en is gratis bij aankoop vanaf € 150.

Wat zijn de levertijden?

We behandelen pakketten van maandag tot vrijdag.
Uw bestelling wordt binnen één tot twee werkdagen klaargemaakt.
De levertermijnen worden door onze partner Bpost International bepaald. Meestal duren deze niet meer dan vier werkdagen.
Tijdens de solden of promotieperiodes kan die termijn verlengd worden maar we verzekeren u dat onze teams en onze partner er alles aan doen om u zo snel mogelijk tevreden te stellen.

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

U kunt de verzending van uw bestelling meteen opvolgen via de website, in de rubriek 'Mijn account / Mijn bestellingen'.

U wordt op elk moment geïnformeerd over:

  • de voortgang van uw bestelling;
  • de verzenddatum (u ontvangt een melding via e-mail).
  • het traject van uw pakket dankzij het trackingnummer dat aan u meegedeeld wordt.

Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Hoeveel tijd heb ik om een klacht in te dienen?

Elke klacht moet binnen een termijn van één maand na de ontvangst van uw bestelling ingediend worden door contact op te nemen met de klantendienst op het volgende adres: caroline.devos@1-2-3.be.
Houd er rekening mee dat u binnen 30 dagen contact moet opnemen met de postdiensten om een dossier te openen.
Twee maanden na de opening van een klachtendossier zullen de terugbetalingsverzoeken niet langer in rekening worden genomen. Onze bankagent kan alleen terugbetalingen accepteren binnen een maximale termijn van 60 dagen.

 

TERUGBETALING EN OMRUILING

Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden voor de artikelen die ik op het internet gekocht heb?

U beschikt over de mogelijkheid om elk ongedragen artikel om te ruilen of te laten terugbetalen, binnen een termijn van 30 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst van de bestelling, met inbegrip van de solden of promotieperiodes:

  • in alle Maison Cent Vingt-Trois-winkels van België (met uitzondering van de fabriekswinkels en corners), na controle van de staat van het teruggestuurde product door onze verkoopteams. De artikelen moeten vergezeld zijn van de factuur of de leveringsbon en het originele etiket.
  • door ons uw artikel / artikelen meteen via de post terug te sturen:
    Entrepôt SASU 123
    Retours Internet
    Rue Louis Blériot
    Zac du Parc
    77290 Compans
    FRANKRIJK

 

De verzendkosten zijn te uwen laste, behalve indien de retour te wijten is aan een fout van onzentwege.

De artikelen moeten verplicht vergezeld zijn van de leveringsbon en het originele etiket.

Opgelet: Artikelen die onvolledig of beschadigd teruggestuurd worden door de Klant zullen niet teruggenomen worden.
Indien er een terugbetaling gevraagd wordt, zal die binnen een termijn van vijf werkdagen na de ontvangst van het pakket uitgevoerd worden. Het bedrag van de teruggestuurde artikelen wordt meteen overgeschreven op uw bankrekening dankzij onze beveiligde betalingspartner ADYEN.
U ontvangt een e-mail met de bevestiging van uw terugbetaling.

Hoe word ik terugbetaald?

Indien u de artikelen terugstuurt naar ons magazijn, wordt het bedrag automatisch op uw bankrekening gestort. Het bedrag van de teruggestuurde artikelen wordt meteen overgeschreven op uw bankrekening dankzij onze beveiligde betalingspartner ADYEN. Het bedrag wordt binnen de vijf dagen na ontvangst in ons magazijn op uw rekening overgeschreven. U ontvangt een e-mail met de bevestiging van uw terugbetaling.

Mijn bestelling is onvolledig. Hoe worden de niet verzonden artikelen terugbetaald?

Uw account wordt slechts gedebiteerd zodra uw bestelling verzonden is.
Indien uw bestelde product niet meer beschikbaar is, zal het u niet aangerekend worden. U betaalt enkel de artikelen die u ontvangen hebt.

Wat zijn de omruilings- en terugbetalingsvoorwaarden voor de artikelen die ik in de winkel gekocht heb?

Omruiling voor een aankoop in de winkel

U beschikt over de mogelijkheid om elk ongedragen artikel, dat u in de winkel gekocht hebt, binnen een termijn van 30 dagen, vanaf de aankoopdatum, met inbegrip van de solden of promotieperiodes, om te ruilen in alle Maison Cent Vingt-Trois-winkels in België. De artikelen moeten verplicht vergezeld zijn van het originele etiket.

Terugbetaling voor een aankoop in de winkel

U beschikt over de mogelijkheid om, binnen een termijn van 30 dagen, de terugbetaling te vragen van elk ongedragen artikel dat u in de winkel gekocht hebt. De artikelen die tijdens de solden of promotieperiodes gekocht werden, kunnen niet terugbetaald worden. Ze kunnen enkel omgeruild worden, binnen een maand na da aankoopdatum, in alle Maison Cent Vingt-Trois-winkels, uitgezonderd fabriekswinkels:
- ofwel voor een andere maat;
- ofwel voor een of meerdere artikelen voor een bedrag dat op zijn minst gelijk is aan dat van het omgeruilde product.

De omruiling of terugbetaling per cadeaukaart worden uitgevoerd

  • aan de prijs die op de eventuele klantenkaart van de klant staat;
  • of aan de prijs van het product vermeld op het etiket of weergegeven aan de kassa.

Opgelet: Producten van de voorgaande seizoenen, zelfs ongedragen producten, kunnen niet omgeruild of terugbetaald worden.
Gelieve er rekening mee te houden dat de artikelen die met een cheque betaald zijn, terugbetaald kunnen worden op de volgende voorwaarde: er moet een periode van drie weken tussen de betaling en de terugbetaling zijn.

DE COLLECTIE

Ik zoek een product dat niet meer in mijn winkel beschikbaar is

SIndien u in uw winkel een bepaald artikel niet vindt, kunt u altijd aan onze verkoopster vragen om alle beschikbare producten op onze iPad te tonen (afstandsverkoop). U kunt vervolgens uw gekozen artikelen laten leveren in de winkel waar u uw iPad-bestelling geplaatst hebt.

Alle winkels kunnen bovendien de voorraad controleren van de winkels uit de buurt. Zo kan onze verkoopster u vertellen of uw artikel beschikbaar is in een andere winkel die in de buurt ligt. U kunt onze volledige collectie ook online bestellen op onze website www.1-2-3.com.

Indien u dat wenst, kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met de klantendienst op het volgende adres: caroline.devos@1-2-3.be. Vermeld steeds de volgende gegevens:

  • de numerieke referentie die u aan de binnenkant van het product op het samenstellingsetiket kunt vinden;
  • de maat van het artikel;
  • de kleur en een korte omschrijving van het artikel (kleur, materiaal, model);
  • uw dichtstbijzijnde Maison Cent Vingt-Trois-winkels.

Ik zoek een product dat ik in de pers gezien heb

Het gebeurt soms dat Maison Cent Vingt-Trois-producten in de pers verschijnen en niet meer beschikbaar zijn in de winkel. We raden u dan aan om onze e-shop te raadplegen via de website www.1-2-3.com. Hier vindt u steeds onze volledige collectie terug.
U kunt, indien u dat wenst, ook een e-mail versturen naar die Klantendienst op het volgende adres: caroline.devos@1-2-3.be. Vermeld steeds uw adresgegevens en eventueel het nummer van uw klantenkaart.

Ik zou graag een catalogus van de collectie ontvangen

U kunt onze catalogus opvragen bij een verkoopster in een van onze Maison Cent Vingt-Trois-winkels of u kunt onze collectie in onze e-shop ontdekken:www.1-2-3.com.

U vindt er onze collectie van het huidige seizoen, een voorstelling van de meest opvallende thema's, aangevuld met stijladvies en informatie over de huidige trends.

Kan ik een aankoopbewijs verkrijgen?

U hebt een aankoopbewijs nodig want uw product is beschadigd in de droogkuis en u wilt het laten herstellen.
U hebt uw koffer met uw Maison Cent Vingt-Trois-producten verloren of uw Maison Cent Vingt-Trois-producten zijn beschadigd tijdens een schadegeval.
Hiervoor kunt ons contacteren op het volgende adres: caroline.devos@1-2-3.be. Vermeld steeds de volgende gegevens: aankoopdatum bij benadering, de winkel waar u uw artikel gekocht hebt en het nummer van uw Maison Cent Vingt-Trois-klantenkaart.

PRODUCTEN

Vind ik dezelfde producten op de website als in de winkel?

U vindt dezelfde producten op de website en in de winkel. Echter, in tegenstelling tot enkele andere winkels, tonen we op onze website de volledige collectie, zonder beperking in oppervlakte.

Waarom verschijnt het product dat ik zoek niet op de website?

Controleer of u de juiste naam of de juiste productreferentie ingegeven hebt.
Als het product niet op de website verschijnt en u wel degelijk de juiste naam en het juiste referentienummer ingegeven hebt, is het product niet meer beschikbaar.

Kwaliteitscontrole van onze producten

We besteden bijzonder veel aandacht aan de kwaliteit van onze artikelen en de materialen die voor de productie gebruikt worden. We beschikken over een van de beste kwaliteitscontrolelaboratoria dat elk van onze producten voor hun ontwikkeling gaat testen. We kunnen u dan ook steeds de allerbeste kwaliteit aanbieden.

Hoe kan ik genieten van een gratis retouchedienst opwww.1-2-3.com?

We voeren gratis en zo snel mogelijk eenvoudige retouches aan uw artikelen uit. Maximaal één retouche per artikel. Tijdens de solden, promotieperiodes en opruimingsdagen vragen we een vergoeding van € 9. U kunt uw retouches laten uitvoeren in de maand na de aankoop van uw artikel (enkel van het huidige seizoen). Klik hier voor meer informatie over retouches. Belgische retouchetabel invoeren

Retoucheren Maison Cent Vingt-Trois :
  EENVOUDIGE RETOUCHE MOEILIJKE RETOUCHE
  GRATIS* of €9
(tijdens de solden, promoties, en braderijen)
€10
(behalve zoom jas en trenchcoat €15)
Broek Broek
  • Eenvoudige zoom
  • Taille laten innemen
  • Zijkanten laten innemen
  • De onderkant verlengen
  • De zakken verwijderen
Rok Rok
  • Eenvoudige zoom (rechte rok of wijde rok)
  • Moeilijke zoom (plooirok)
  • Taille laten innemen
  • Zijkanten laten innemen
  • De zakken verwijderen
Jurk, jumpsuitJurk, jumpsuit
  • Eenvoudige zoom (rechte of wijde jurk)
  • Bandjes korter maken
  • Moeilijke zoom (jurk met plooi)
  • Taille laten innemen
  • Zijkanten laten innemen
Jas, trenchcoat, jasjeJas, trenchcoat, jasje
  • Onderkant van de mouwen verlengen / korter maken
  • Knopen verplaatsen
  • Zoom jas / trenchcoat / jasje
  • Strook aan de onderkant van de mouwen verplaatsen
  • Split aan de onderkant van de mouwen aanpassen
Overhemd Overhemd  
  • Zoom onderaan de mouw
  • Knopen verplaatsen

*Geldt voor alle klanten met een lidkaart en voor klanten die zich ingeschreven hebben voor het getrouwheidsprogramma van Maison Cent Vingt-Trois. Geldig op de huidige seizoensartikelen Retouches zijn niet mogelijk op artikelen van leer of imitatievacht. U krijgt gratis een eenvoudige retouche tot 30 dagen na uw aankoop.

Zijn er regelmatig nieuwe producten in de winkel en op de website?

Net als in de winkel vindt u ook zeer regelmatig nieuwe producten op onze websitewww.1-2-3.com.

Onze tips om de meest hardnekkige vlekken te verwijderen

MODDER

Laat drogen en wrijf vervolgens over de vlek met een harde borstel.

Om de rest te verwijderen, dept u de plek met een van de volgende producten:

  • azijnwater (2 soeplepels witte azijn per 1/4 liter water);
  • ammoniakwater (1 soeplepel ammoniak (te koop in de drogisterij) per 1/2 liter water).

KAARSEN

Verwijder zoveel mogelijk kaarsvet door met het lemmet van een mes voorzichtig over de twee zijden van de stof te schrapen.

Als de kaars wit is:

  • leg de stof tussen twee vellen wit keukenpapier;
  • strijk met lauw water en gebruik regelmatig ander keukenpapier om zoveel mogelijk gesmolten kaarsvet op te vangen;
  • was op normaal programma. Verwijder de vetvlek door de plek te deppen met alcohol van 90°.

Als de kaars gekleurd is:

  • Doordrenk de bovenzijde en onderzijde van de stof met pure alcohol van 90°. Wrijf de stof na 5 à 10 minuten tussen uw handen om de vlek te verwijderen.

KOFFIE / THEE / CHOCOLADE

Maak het product onmiddellijk nat met koud water.
Dep vervolgens voorzichtig met een doek gedrenkt in witte azijn.

 

Op een witte stof gebruikt u 10 tot 12 eenheden zuurstofrijk water (te koop bij de apotheek).

MOTOROLIE / TEER

Smeer een laagje boter of margarine over de vlek. Laat enkele uren inwerken.
Verwijder het vette gedeelte door voorzichtig met het lemmet van een mes te schrapen. Maak de vlek vervolgens schoon zoals een vetvlek.

KAUWGOM

Schraap voorzichtig met het lemmet van een mes en dep vervolgens met keukenpapier. Of
Leg een ijsblokje op de vlek tot de vlek hard wordt en u de kauwgom kunt verwijderen.
Borstel grondig en droog schoon.

SCHOENSMEER

Leg een wit papieren zakdoekje onder de vlek. Dep de vlek vervolgens met terpentijn.

LIJM

Gebruik ofwel nagellakverwijderaar of alcohol van 90°.

GROENTEN EN FRUIT

Vlekken van groenten en fruit oxideren in de buitenlucht en vooral in de warmte (tijdens het drogen of strijken).
Ze krijgen een bruine kleur en hechten zich snel vast op de vezels. We raden u dan ook aan om de vlek zo snel mogelijk te verwijderen.

Dep de vlek met een doek gedrenkt in witte azijn of zuurstofrijk water in 10/12 hoeveelheden water.

IJSJES

Dep de vlek met witte azijn, zuurstofrijk water in 10/12 hoeveelheden water of javelwater voor vlekken op witte katoen.

GRAS

Wrijf lichtjes met een doek gedrenkt in brandspiritus en was vervolgens.

Hardnekkige vlekken op wit katoen:
- Laat weken in verdund javelwater.

Op andere stoffen en kleuren:
- Gebruik alcohol van 90° of witte azijn.

OLIE / VET / BOTER

Bestrooi met Terre de Sommières dat de vlekken zal absorberen. Laat twee of drie uur inwerken en borstel vervolgens.

MAKE-UP

Gebruik alcohol van 90°.

SCHIMMEL

  • Wit stevig textiel: laat weken in verdund javelwater.
  • Gekleurd textiel: bevochtig met citroensap.
  • Synthetisch textiel en zijde: laat weken in een bad van rauwe melk.

STUIFMEEL

Dep de vlek met verdunde alcohol van 90° (1/3 alcohol en 2/3 water).

DENNENHARS

Doordrenk de stof met alcohol van 90° of nagellakverwijderaar.

ROEST

Als u een roestvlek opmerkt, dient u deze zo snel mogelijk te verwijderen omdat er anders een gat kan ontstaan.

Gebruik het sap van een halve citroen met een koffielepel fijn zout of een roestverwijderaar uit de handel.

BLOED

Was de vlek enkele minuten met koud water (nooit met warm water omdat de vlek zich anders aan de stof gaat hechten) en spoel vervolgens af.

Hardnekkige vlekken:

  • Wit stevig textiel: doordrenk met javelwater.
  • Gekleurde stof en wol: laat een aspirinetablet oplossen in een glas water en laat de stof er enkele minuten in weken.

BALPEN / VILTSTIFT

Dep de vlek met:

  • Verdunde alcohol van 90° op wol.
  • Nagellakverwijderaar op polyester.
  • Gebruik een inktgum op fluwelen leer of suède.

TRANSPIRATIE

  • Stevig textiel: dep de vlek met zuurstofrijk water.
  • Andere stoffen: laat een halve dag weken in koud water met azijn.

Wat zijn onze belangrijkste materialen?

ACETAAT: Kunstmatige, zacht aanvoelende stof op basis van cellulose. Wordt vooral gebruikt voor voeringen.

ACRYL: Synthetische vezel die samen met andere vezels meestal in truien gebruikt wordt. Voelt zijdezacht aan, vervilt niet en is bijzonder licht. Is verder plooibestendig.

ALPACA: Alpacawol is een luxueuze, zachte, warme, stevige en lichte vezel. De alpaca (familie van de lama's) leeft in het hooggebergte van de Andes, Bolivia en Peru. Dit materiaal wordt meestal samen met wol gebruikt om mantels en tricot te maken.

ANGORA: Wol van de vacht van albinokonijnen die een lichtgrijze, rosse of witte kleur kan hebben, van de vacht van de jak en het angoraschaap. Angora voelt zacht en warm aan.

BAMBOE: Natuurlijke vezel die gewonnen wordt uit de cellulose van bamboepulp. De vezel is ontzettend zacht, geurvrij, hydrofiel en absorbeert drie keer beter dan katoen. Bamboe kan gebruikt worden in tricot, schering en inslag.

ENGELS BORDUURWERK: Wordt gebruikt om gestructureerde en uitgesneden motieven te maken. Een speciale machine voert tegelijkertijd twee bewerkingen uit: de stof wordt uitgesneden en rond de gecreëerde 'gaten' worden borduursels aangebracht.

KASJMIER: Vezel afkomstig uit de vacht van geiten uit Mongolië. Het is een luxueuze vezel die bijzonder warm en zacht aanvoelt. Maison Cent Vingt-Trois gebruikt eendraadskasjmier.

GEITENLEER / GEITENLEER met fluweelafwerking: Soepel leer afgewerkt met 'fluweel' (suède geitenleer) wordt verkregen door de keerzijde van het leer te schuren.

VISGRAAT: Weefsel dat een zigzag- of zaagtandjeseffect creëert.

KATOEN: Plantaardige vezel die rond de zaden van de katoenplant zit. Katoen is de meest geproduceerde natuurlijke vezel ter wereld.

CRÊPE / DUBBELE CRÊPE / CHINEES CRÊPE: Stof met een zigzageffect dat ontstaat door garen met een sterk terugdraaiende kracht te gebruiken. Bestaat in zijde, wol, polyester, ...

LAMSLEER: Ontzettend soepele lamsvacht die bij Maison Cent Vingt-Trois gebruikt wordt voor de prêt-à-porter en handschoenen.

KANT: Stof zonder schering of inslag, meestal uit zijdedraad, linnen of nylon die door kantklossers met de hand of machinaal gemaakt wordt via al dan niet gelijkaardige stiksels die een patroon vormen, met of zonder gekartelde randen.

ELASTHAAN / SPANDEX / LYCRA®: Synthetische vezel gekend voor zijn elasticiteit. Veel producten bevatten elasthaan; gebruikt in nauwsluitende modellen.

FLANEL: Stof die meestal uit katoen of wol is gemaakt met een geruwd oppervlak dat toch zacht aanvoelt.

GABARDINE: Stof van wol of katoen gekenmerkt door de aanwezigheid van een diagonale en schuine binding op de zichtbare zijde.

RELIËFKANT: Soort kant, borduursel gemaakt van dun garen zonder voering

JACQUARD: Stof van tricot met ingewikkelde vaak meerkleurige tekeningen.

JERSEY: Tricot met effen recht tricot op een zijde en effen averechts tricot op de andere zijde.

JUTE: Vezel uit de steeltjes van de juteplant, een tropische plant uit de familie van de linde. Jute wordt vooral gebruikt voor de productie van stoffen, zakken, canvas, ...

GEKOOKTE WOL: Geweven of gebreide stof met warmtebehandeling om een vilteffect te creëren. Het is een warme, lichtjes rekbare stof die bijzonder aangenaam aanvoelt.

LINNEN: Plantaardige vezel die met weinig meststoffen en pesticiden geteeld wordt. Linnen heeft een thermoregulerende werking (isolerend in de winter, ademend in de zomer). Linnen kreukt gemakkelijk. Het wordt soms dan ook gecombineerd met andere materialen om zijn kreukbestendigheid te verhogen.

LUREX: Textieldraad omhuld met polyester herkenbaar aan zijn metallic aspect dat uit verschillende kleuren kan bestaan. Dit garen wordt gebruikt in verschillende stoffen waar het een glanzend effect aan geeft.

MERINOWOL: Zeer fijne wol gemaakt van de vacht van het merinoschaap dat oorspronkelijk uit Spanje kwam. Merinowol wordt gebruikt voor het maken van kwaliteitsvolle wol en artikelen van tricot.

INTERLOCK: Tricot met een identiek patroon aan beide zijden. De stof is dicht geweven, dik en weinig rekbaar.

MICROVEZEL: Textielvezel met een ontzettend dunne draad. Kan zowel kunstmatig of synthetisch, polyamide of polyester zijn. De vezel werd oorspronkelijk gebruikt in sportkleding maar wordt vandaag in alle sectoren gebruikt.

MOHAIR: Wol van de vacht van de angorageit uit Klein-Azië. De wol heeft een hoge thermische isolatiewaarde (zowel koud als warm) en is bijzonder licht.

MOLESKIN Sterk weefsel met satijnbinding. De stof is geruwd en geschoren om een korrelig leereffect te creëren.

ORGANZA: Zeer fijne mousseline, gemaakt van nylonzijde of polyester, die hoofdzakelijk gebruikt wordt om avondjurken of trouwjurken mee te maken.

OTTOMAN: Stof met een grove zijdelingse steek, gekeperde katoen, befaamd voor zijn pasvorm.

PIED-DE-POULE / PIED-DE-COQ: Geweven patroon in twee of meer kleuren in de vorm van kippen- of hanenpootjes.

POLYESTER / POLYAMIDE: Stevige, soepele en onderhoudsvriendelijke synthetische vezel. Kan gecombineerd worden met wol voor het maken van rokken en broeken en met katoen voor het maken van blouses en regenjassen.

PRINCE-DE-GALLES: Stof met ruitjes die aan elke hoek gevormd zijn door kleine pied-de-pouleruitjes. Die kleine ruitjes zijn met elkaar verbonden via effecten van verticale en horizontale strepen.

RAMIE: Deze 'Chinese brandnetel' is een textielvezel uit een plant van de brandnetelfamilie.

RAFFIA: Wordt gewonnen uit verschillende palmbladeren en vooral gebruikt in accessoires (lint, hoeden, riemen, ...)

SATIJN: Effen, platte en glanzende stof. Satijn is een van de drie belangrijkste bindweefsels. Het omschrijft elk textielstuk dat dit soort weefsel gebruikt, namelijk fijn en glanzend aan de buitenkant en mat aan de binnenkant.

SIMBIO: Tricot met 70% acryl en 30% polyamide. De draad heeft een glanzend, satijnachtig aspect.

ZIJDE: Textielvezel van dierlijke oorsprong afkomstig van de cocon van de zijderups die te vinden is in China, Japan en Indië. De natuurlijke zijdevezel behoort tot de meest verfijnde en edele natuurlijke vezels.

WILDE ZIJDE: Zie hierboven. De wilde zijdevezel is iets landelijker maar steviger dan zijde.

TWEED: Stof op basis van draden met kleine lusjes of verstevigde strikjes die meestal een andere kleur hebben.

VELOURS: Wordt meestal gebruikt voor een dichtgeweven stof met korte en dikke haartje die voor een luxueus accent en een zachte structuur zorgen. Gebruikt om jassen, mantels en broeken te maken.

GERRIBELD VELOURS / FIJNGERIBBELD VELOURS Gekeperd velours met een bijzonder fijne steek, meestal van katoen.

VISCOSE/ MODAL / CUPRO / LYOCELL / TENCEL: Kunstmatige vezels op basis van houtcellulose. Naargelang het productieproces krijgt de stof een andere naam. Cupro voelt zijdezacht aan, tencel is biologisch afbreekbaar, kreukvrij en kan bijzonder veel vocht absorberen.

VOILE: Bijzonder fijn, licht en doorzichtig canvas, samengesteld uit fijne draden. Verkrijgbaar in een effen kleur, met geweven motiefjes of opgestikt met borduursels./p>

Onze handige tips

Snel de statische elektriciteit van een product verwijderen:
Verstuif haarlak op een afstand van 30 cm van het kledingstuk.

CONTACTGEGEVENS Maison Cent Vingt-Trois-klantendienst

Voor Frankrijk

U kunt contact opnemen met de klantendienst op +33 (0) 809 109 123 (0,52€/min) van maandag tot zaterdag van 09.00 tot 18.00 u.. U kunt ons ook via e-mail contacteren opcaroline.gautier@1-2-3.fr. of per post door een brief te sturen naar:
Service Client Maison Cent Vingt-Trois
57 -29 rue Henri Barbusse
92614 Clichy
France

Voor België en Luxemburg

Vous pouvez contacter le service client

U kunt de klantendienst contacteren op +32 (0)2 219 69 28 van 09.00 tot 16.00 u. van maandag tot vrijdag. U kunt ons ook via e-mail contacteren opcaroline.devos@1-2-3.be. of per post door een brief te sturen naar:
Klantendienst Maison Cent Vingt-Trois
Bischoffsheimlaan
1000 Brussel

Voor Duitsland

U kunt de klantendienst contacteren op +49 211 447 260 25. U kunt ons ook via e-mail contacteren opkundenservice@1-2-3-paris.de of per post door een brief te sturen naar:
Maison Cent Vingt-Trois – Textilvertriebs Gmbh
Kundenservice Maison Cent Vingt-Trois
Heerdter Sandberg 30
40549 Düsseldorf

Voor Zwitserland

U kunt de klantendienst contacteren op +33(0) 809 109 123. U kunt ons ook via e-mail contacteren opcaroline.meier@1-2-3.ch of per post door een brief te sturen naar:
Service Client Maison Cent Vingt-Trois
20 rue du conseil Général CH
1205 Genève

Maison Cent Vingt-Trois IN HET BUITENLAND

Ik wil de franchisedienst in het buitenland of in Frankrijk contacteren.

Klik op de volgende link als u onze franchisedienst in Frankrijk of in het buitenland wilt contacteren : Word Maison Cent Vingt-Trois-ondernemer

Hoe gebruik ik mijn Belgische of Luxemburgse klantenkaart of mijn Duitse of Franse kaart in Zwitserland?

Hoewel de vasteklantenprogramma's niet volledig hetzelfde zijn, kunt u uw Belgische, Luxemburgse, Duitse of Zwitserse klantenkaart gebruiken tijdens het winkelen in een Maison Cent Vingt-Trois-winkel in Frankrijk.
De promotionele aanbiedingen die u ontvangt zijn echter enkel geldig in de Maison Cent Vingt-Trois-winkels van het land van uw klantenkaart.
Als u bijvoorbeeld in Frankijk met een Duitse klantenkaart winkelt, zullen uw aankopen op uw klantenkaart geplaatst worden. U kunt echter niet profiteren van de promotionele aanbiedingen die u per post, per e-mail of per sms ontvangen hebt en exclusief geldig zijn voor de Maison Cent Vingt-Trois-winkels in Duitsland.

Zijn mijn aanbiedingen geldig in het buiteland?

De promotionele aanbiedingen die u ontvangt zijn enkel geldig in de Maison Cent Vingt-Trois-winkels van het land van uw klantenkaart.
Als u bijvoorbeeld in Duitsland winkelt, zullen uw aankopen op uw klantenkaart geplaatst worden. U kunt echter niet profiteren van de promotionele aanbiedingen die u per post, per e-mail of per sms ontvangen hebt en exclusief geldig zijn voor de Maison Cent Vingt-Trois-winkels in Duitsland.