ALGEMENE VOORWAARDEN VAN HET BELGISCHE GETROUWHEIDSPROGRAMMA VAN MAISON 123
Het getrouwheidsprogramma van Maison 123 wordt ontwikkeld en beheerd door Maison 123, een naamloze vennootschap met een kapitaal van € 1.784.340, met maatschappelijke zetel te 92110 Clichy 57/59 rue Henri Barbusse - Frankrijk, Handels- en bedrijvenregister Nanterre 444 600 464. Het programma wordt aangeboden en beheerd in Belgische winkels door het Belgische bedrijf ETAM, met maatschappelijke zetel te 1000 Brussel Boulevard Bischoffsheimlaan 11 - België, Ondernemingsnummer 0400.558.827.
De onderhavige algemene voorwaarden bepalen de voorwaarden voor het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123, in functie van de aankopen en acties waarmee klanten punten kunnen sparen en recht krijgen op voordelen onder de hieronder beschreven voorwaarden.
1. AANSLUITING BIJ HET PROGRAMMA/TOEPASSINGSGEBIED
De aansluiting bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 wordt gratis aangeboden en afgehandeld in alle Maison 123-winkels in België en Luxemburg en/of online op www.maison123.be. In de winkel wordt de aansluiting afgehandeld op voorwaarde dat de klant zijn achternaam, voornaam, e-mailadres en/of telefoonnummer, postcode en woonplaats opgeeft. Voor online registratie op de website www.maison123.be zijn de voornaam/achternaam van de klant en een geldig e-mailadres vereist. De inschrijving voor het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123, in een winkel of op de website, gebeurt elektronisch. Klanten die zich aansluiten bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 ontvangen de nodige informatie over de inschrijving per e-mail of sms. Klanten die een account aanmaken op de website www.maison123.be worden automatisch aangesloten bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123. Voor klanten die aangesloten zijn bij het getrouwheidsprogramma zal er dan weer automatisch een klantenaccount aangemaakt worden. Maison 123 behoudt zich het recht voor om de voorwaarden voor de aansluiting bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 te allen tijde te wijzigen.
De aansluiting bij het Programma, evenals de toekenning van een kaartnummer, kunnen alleen worden geregistreerd in het computerbestand van het Belgische bedrijf ETAM en Maison 123 (Frankrijk) als de verstrekte verplichte gegevens volledig en bruikbaar zijn (naam + voornaam + geldig e-mailadres en/of telefoonnummer + postcode + woonplaats bij een aansluiting in de winkel en naam / voornaam + e-mailadres bij een online aansluiting).
De aansluiting bij het programma is geldig vanaf de registratie. Ze is onbeperkt geldig in de tijd, in alle winkels van Maison 123 in België, Luxemburg en op www.maison123.be. Klanten kunnen zich in de winkels van Maison 123 in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland niet aansluiten bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123. In de winkels van Maison 123 in Frankrijk, Zwitserland en Duitsland kunnen Klanten met het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 punten sparen en gebruiken (behalve in Duitsland, waar enkel punten gespaard kunnen worden). De aanbiedingen van het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 kunnen niet worden gebruikt in de bovengenoemde winkels.
De aansluiting bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 is strikt persoonlijk en individueel. Het betreffende account mag in geen geval worden doorgegeven en gebruikt door een andere persoon dan de houder van dit account of voor andere doeleinden dan de doelen die het bedrijf Maison 123 in deze algemene voorwaarden heeft opgenomen.
Maison 123 informeert alle aangesloten klanten dat elk account dat niet gebruikt en/of geactiveerd is voor een periode van drie (3) opeenvolgende jaren afgesloten kan worden. Alle mogelijke punten of voordelen van het account gaan verloren.
2. PUNTEN SPAREN
Met het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 kunnen klanten punten sparen bij elke aankoop in de winkels van Maison 123 in België, Luxemburg, Frankrijk, Corsica, Duitsland en Zwitserland (inclusief Sales Outlets en Outlets), en ook in de corners van warenhuizen (ter herinnering, de gespaarde punten kunnen niet in deze corners gebruikt worden). Met het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 kunnen klanten punten sparen in de winkel en op de website www.maison123.be, ook tijdens promotieperiodes en de solden, op vertoon van de getrouwheidskaart bij de kassa of het verstrekken van contactgegevens of door in te loggen op de website www.maison123.be.
Spaarpunten worden als volgt toegekend, ongeacht de status van de aangesloten klant:
1 euro besteed = 1 punt verzameld
Voor aankopen in Zwitserland, een land met een andere munteenheid, wordt het aantal punten automatisch omgerekend volgens het gehanteerde principe in België.
Klanten kunnen geen punten sparen met de bezorgkosten en de aankoop van cadeaubonnen.
Bij een terugbetaling van artikelen (inclusief cadeaubonnen), worden de bijbehorende verdiende punten geannuleerd.
Verder kunnen de klanten die aangesloten zijn bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 ook punten sparen zonder een aankoop te doen, de zogenaamde "bonuspunten", op basis van de voorwaarden die Maison 123 hen meedeelt (bijvoorbeeld het beantwoorden van een enquête, het bijwonen van een evenement, ...).
Alle gespaarde punten worden bijgeschreven en kunnen binnen dertig (30) dagen na de aankoopdatum worden gebruikt in de winkel of op de website www.maison123.be. Gedurende deze periode van dertig (30) dagen worden deze punten 'Gereserveerd'.
Bij een terugbetaling van artikelen worden de bijbehorende verdiende punten dan ook geannuleerd. Als de klant niet gevraagd heeft om de artikelen terug te betalen, worden de punten toegekend.
In geval van een geschil over het puntensaldo worden alleen de gegevens in de database van Maison 123 als waarachtig beschouwd. In geval van een geschil over de gespaarde punten dient de betreffende klant het aankoopbewijs van maximaal twaalf maanden geleden voor te leggen. Alleen dan kunnen mogelijke extra punten worden toegekend.
Alle klachten dienen per post te worden bevestigd op het volgende adres: Service Clients Maison 123 – 57-59 rue Henri Barbusse – 92110 CLICHY - FRANKRIJK, of per e-mail naar relationclient.be@maison123.com.
3. PUNTEN GEBRUIKEN
Klanten kunnen punten gebruiken in de winkels van Maison 123 in België, Luxemburg, Europees Frankrijk, Corsica en Zwitserland (met uitzondering van Sales Outlets, Outlets en corners van warenhuizen). . Punten die in een winkel in Zwitserland worden gebruikt, worden omgerekend volgens de Belgische munteenheid (euro).
Aangesloten klanten kunnen alleen de beschikbare punten van hun saldo gebruiken.
De zogenaamde 'Gereserveerde' punten kunnen pas worden gebruikt na een periode van dertig (30) dagen na de datum van de aankoop waarmee u de punten hebt gespaard.
Bij een minimum van 10 punten en een limiet van 5000 punten per dag kunnen de aangesloten klanten hun puntensaldo op elk moment gebruiken om een getrouwheidskorting op hun aankopen te krijgen. Hierbij wordt het volgende principe gehanteerd:
10 verzamelde punten = € 1 korting.
Bij online aankopen op de website www.maison123.be kunnen aangesloten klanten zelf hun korting bepalen door het aantal gewenste punten toe te passen op hun winkelmandje wanneer ze hun bestelling op de website afronden.
Wanneer aangesloten klanten een aankoop doen in een winkel kunnen ze zelf bepalen hoeveel punten ze willen inwisselen door de verkoopmedewerkers het betreffende aantal mee te delen.
De kortingen verkregen door de gespaarde punten zijn geldig zonder minimaal aankoopbedrag op de website www.maison123.be en in alle winkels van Maison 123 in België, Luxemburg, Europees Frankrijk, Corsica en Zwitserland (met uitzondering van Sales Outlets, Outlets en corners van warenhuizen).
De kortingen kunnen niet gecombineerd worden met andere lopende aanbiedingen of promoties (inclusief de aanbiedingen van het Belgische getrouwheidsprogramma). Ze kunnen niet toegepast worden op artikelen die zijn afgeprijsd tijdens uitverkoopperiodes en diverse commerciële acties (Actie Nieuwe Collectie, Dressing Irrésistible, Black Friday, Private Sales, enz.).
Klanten kunnen de gespaarde punten op de website www.maison123.be gebruiken als ze een klantenaccount hebben vóór de lopende sessie en als het saldo van de bestelling (exclusief verzendkosten) na het gebruik van een korting minimaal € 1 bedraagt.
Kortingen kunnen niet gebruikt worden voor de aankoop van cadeaubonnen.
Artikelen die met een getrouwheidskorting zijn gekocht, kunnen worden geruild en worden terugbetaald over de betaalde nettowaarde (na korting). Bij een terugbetaling worden de punten van de korting niet teruggestort op het getrouwheidsaccount.
Maison 123 heeft het recht om de gespaarde punten van klanten van het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 inwisselbaar te maken voor andere voordelen dan kortingen.
4. WERKING EN VOORDELEN VAN DE STATUTEN
A - Werking en evolutie van de statuten
Het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 bestaat uit drie verschillende statussen, afhankelijk van het aantal gespaarde punten:
- • Ivory Status: omvat alle klanten die zich recent hebben aangesloten of klanten die minder dan 500 punten op hun getrouwheidsaccount hebben gespaard over een periode van twaalf opeenvolgende maanden
• Silver Status: omvat aangesloten klanten die tussen 500 en 999 punten op hun getrouwheidsaccount hebben gespaard over een periode van twaalf opeenvolgende maanden
• VIP Status: omvat alle klanten die minimaal 1000 punten op hun getrouwheidsaccount hebben gespaard over een periode van twaalf opeenvolgende maanden
Een status is twaalf maanden geldig vanaf het moment dat een aangesloten klant de status verwerft.
De punten die in de afgelopen 12 maanden zijn verzameld, worden elke dag herberekend zodat je naar een hogere status kunt gaan.
De aanpassing naar een lagere status wordt doorgevoerd in de maand die volgt na de hierboven vermelde periode van twaalf opeenvolgende maanden, indien de aangesloten klant niet voldoende punten heeft verzameld om zijn huidige status te behouden.
B - Voordelen van elke status
De verschillende statussen geven recht op verschillende voordelen die worden beschreven in het gedeelte "Mijn account" van de website www.maison123.be. Aangesloten klanten hebben toegang tot deze voordelen zodra ze de overeenkomstige status hebben verworven.
Deze voordelen kunnen in de toekomst veranderen. Maison 123 behoudt zich het recht voor om deze na verloop van tijd en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen en de aangesloten klanten hiervan op de hoogte te stellen.
In elk geval kunnen de voordelen niet worden geruild, gecompenseerd of terugbetaald in contanten. De voordelen van elke status kunnen worden gecombineerd.
IVORY | SILVER | VIP | |
---|---|---|---|
Getrouwheidsaanbiedingen | X | X | X |
Verjaardagsaanbieding | 1 gratis cadeau bij eenvoudig bezoek | 1 gratis cadeau bij eenvoudig bezoek | 1 gratis cadeau bij eenvoudig bezoek |
Bonuspunten | X | X | X |
Uitnodiging voor VIP Sale | X | X | X |
Terugbetaling of omruiling zonder kassaticket | 1 maand | 1 maand | 1 maand |
Sessie voor figuurbepaling/persoonlijke styling op afspraak | X | X | X |
Uitnodigingen voor privé-evenementen | - | X | X |
Het hele jaar door GRATIS thuislevering van bestellingen | - | - | X |
Ontdekking in avant-première van de nieuwe collectie | - | - | X |
En heel wat andere verrassingen | X | X | X |
5. INTREKKING/VERLIES/DIEFSTAL
o Intrekking van de kaart
Elke inbreuk op deze Algemene Voorwaarden, elk misbruik of frauduleus gebruik van de voordelen aangeboden door het het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123, elk gedrag dat schadelijk is voor de belangen van het bedrijf Maison 123, elke vervalsing van informatie door een aangesloten klant of door een derde die handelt voor rekening van een aangesloten klant, zal automatisch leiden tot de uitschrijving van de betreffende klant, de annulering van zijn/haar punten of van de voordelen die hij/zij zou hebben verkregen, zonder enige vorm van compensatie.
o Verlies of diefstal van de kaart
In geval van verlies of diefstal van de getrouwheidskaart kunnen klanten met een "fysieke" kaart terecht in een winkel, waar ze met hun voornaam/familienaam geïdentificeerd kunnen worden. Verder kunnen ze ook zo snel mogelijk bellen met de klantendienst van Maison 123 op het nummer 0809 109 123 (lokaal tarief), of een e-mail sturen naar het volgende adres: relationclient.be@maison123.com. In geval van verlies of diefstal van de "fysieke" kaart, wordt Maison 123 vrijgesteld.
6. DUUR EN WIJZIGING VAN HET PROGRAMMA
Maison 123 behoudt zich het recht voor om het Belgische getrouwheidsprogramma te allen tijde te wijzigen en vraagt de aangesloten klanten om dit programma regelmatig te raadplegen op www.maison123.be.
Maison 123 behoudt zich tevens het recht voor om het Belgische getrouwheidsprogramma op te schorten of te beëindigen, mits de aangesloten klanten hierover uiterlijk een maand op voorhand geïnformeerd worden.
Indien het programma definitief beëindigd wordt of als er wijzigingen aan het account zijn, worden de aangesloten klanten per brief of e-mail van Maison 123 op de hoogte gesteld. Verder worden ze geïnformeerd over de gevolgen van de beëindiging/wijziging, met dien verstande dat geen enkele aangesloten klant gerechtelijke stappen kan ondernemen tegen Maison 123, en dat om welke reden dan ook. Geen enkele wijziging of schrapping geeft de aangesloten klant het recht op een schadevergoeding.
Indien het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 beëindigd wordt, kunnen de aangesloten klanten met een voldoende aantal punten die punten gebruiken onder de geldende voorwaarden en voor een periode van maximaal drie maanden vanaf de beëindiging van voornoemd programma.
7. AANSPRAKELIJKHEID
Maison 123 is in geen geval aansprakelijk voor de directe of indirecte gevolgen van eventuele gebreken of storingen van het Belgische getrouwheidsaccount, ongeacht de oorzaak ervan. Maison 123 zal echter alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat, in geval van een storing, alle aangesloten klanten het voordeel van hun verzamelde punten behouden.
In geval van een geschil over het gespaarde aantal worden alleen de gegevens in de database van Maison 123 als waarachtig beschouwd.
De aard en de omvang van de voordelen en privileges waarop het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 recht geeft, evenals de gebruiks- en geldigheidsvoorwaarden, kunnen door Maison 123 zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd, zonder dat de kaarthouder enige aanspraak kan maken op of enige vergoeding kan eisen.
In overeenstemming met de bepalingen van de Franse consumentenwet betreffende "de bemiddeling bij consumentengeschillen" heeft de klant het recht om gratis een beroep te doen op de bemiddelingsdienst die wordt aangeboden door Maison 123.
Voor elk bemiddelingsverzoek van een klant woonachtig in België, naar aanleiding van een aankoop op de website www.maison123.be, kan er een beroep gedaan worden op een ombudsdienst via de volgende link + Ctrl-toets:
Online geschillenbeslechting | Europese Commissie (europa.eu)
Voor een aankoop in een winkel in België kan een ombudsdienst worden ingeschakeld via de volgende link: Consumentenombudsdienst | (consumentenombudsdienst.be)
of door te schrijven naar Koning Albert II-laan 8, bus 1 , 1000 Brussel
8. PERSOONSGEGEVENS
De informatie die over de aangesloten klant verzameld wordt bij de activering van de Belgische getrouwheidskaart is bestemd voor Maison 123, in zijn hoedanigheid als gegevensverwerkingsverantwoordelijke. De gegevens zijn noodzakelijk voor het beheer van de commerciële relatie tussen elke klant die aangesloten is bij het Belgische getrouwheidsprogramma en het bedrijf Maison 123. Klanten kunnen zich niet bij het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 aansluiten indien ze weigeren om de gevraagde informatie te verstrekken.
In overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van persoonsgegevens heeft elke aangesloten klant te allen tijde recht op toegang tot de gegevens die op hem betrekking hebben, het recht om deze te laten corrigeren of aanvullen indien deze onnauwkeurig of onvolledig zijn, het recht om kosteloos bezwaar te maken tegen de doorgifte ervan aan derden, tegen het gebruik om hem commerciële verzoeken te sturen en, meer in het algemeen, het recht om bezwaar te maken tegen elke vorm van verwerking.
Hiertoe stuurt u eenvoudigweg een schriftelijk verzoek met vermelding van uw contactgegevens naar Maison 123 Service Clients 57-59 rue Henri Barbusse 92110 Clichy - Frankrijk, neemt u contact met ons op via de functie "Contact" op de website www.maison123.be of schrijft u een e-mail naar het e-mailadres privacy@maison123.be.
Meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens zijn terug te vinden in het privacybeleid op de website www.maison123.be.
9. CONTACT
Voor alle vragen met betrekking tot het Belgische getrouwheidsprogramma van Maison 123 kunnen de aangesloten klanten op de volgende manieren contact opnemen met de klantendienst:
• Persoonlijke zone op www.maison123.be.
• De rubriek "Contact" op www.maison123.be of rechtstreeks via het e-mailadres relationclient.be@maison123.com.
• Telefonisch: 0809 109 123 (lokaal tarief) van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
• Via de post: Service Client - Maison 123, 57-59 rue Henri Barbusse 92110 Clichy - Frankrijk.
10. GEDEELTELIJKE ONGELDIGHEID - WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Als een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden onwettig of nietig worden geacht, zal die nietigheid niet leiden tot de nietigheid van de overige bepalingen.
Maison 123 behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving aan te passen of te wijzigen. De aanpassingen of wijzigingen zullen dan van toepassing zijn op elk later gebruik van het Belgische getrouwheidsprogramma.
11. TOEPASSELIJK RECHT
Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat het Franse recht van toepassing is. Alle geschillen vallen onder de jurisdictie van de Parijse rechtbanken. De Belgische wetgeving kan echter per geval worden toegepast als deze gunstiger is voor de aangesloten klant die woonachtig is in België.