
GEEN PLASTIC VOOR UNIEK GEBRUIK

EEN ENGAGEMENT VOOR "ZERO PLASTIC" VOOR EENMALIG GEBRUIK
In 2020 zijn onze e-commerce verpakkingen opnieuw ontworpen. Wij hebben plastic uit onze zakjes geweerd en kiezen voortaan voor een gerecycled kraftmateriaal.
In de hele groep, jaarlijks wordt 500 ton plastic voor eenmalig gebruik geëlimineerd. Plastic kleerhangers, verzendzakjes voor e-commerce, boodschappentassen... Ons engagement en onze doelstelling van "zero plastic" voor eenmalig gebruik zullen onze klanten in 2025 bereiken.

ECOLOGISCH ONTWORPEN VERPAKKINGEN
Binnen de teams worden de verpakkingen ecologisch ontworpen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Via een verbintenisverklaring hebben we ons tegenover de vereniging Canopy geëngageerd om geen gebruik meer te maken van textielvezels en papier die afkomstig zijn uit oerbossen en bedreigde bossen.
Tegenwoordig bestaat 100% van onze winkelverpakkingen uit papier met een FSC Mix-certificaat, een mix van gerecycled papier en papier afkomstig van duurzaam beheerde bossen. Onze nieuwe e-commerce verpakkingen bevatten voortaan 30% gerecycled papier, waardoor hun verpakkingsgewicht vier keer is gedaald.

GEDEMATERIALISEERDE KASSABONNEN
Sinds 2016 bieden we onze klanten systematisch een digitaal ontvangstbewijs aan, om het papierverbruik en de afvalproductie te beperken. In 2021: 70% digitale ontvangstbewijzen